Wednesday, January 25, 2012

P.R.O.M.O.T.I.O.N

Salam..

Alhamdulillah genap sebln ena keje di tempat baru dpt pekhabaran gumbira!!! (^_^)  Ena dpt jawatan tetap n kenaikan pangkat. Mula2 rase cam x caye sgt. Yela keje baru sebln n ade lg yg layak utk post tu. But praise to Allah, again ena besyukr sgt2. Rezeki bepihak pd ena. Terima kasih pd pihak Id Rich Agency bg kepercayaan pd ena n mak utk doa2 selama  ni. Insyallah ena akan buat yg tebaik n jalankan keje dgn penuh amanah n tggjwb. Ececeh.. Thaxs jgk utk sume! May Allah bless our journey. Amin.. =)


P/S: Ade yg tanya jawatan ape. Siyes ena x nk reveal kt cni. Malu la n x nk org ckp riak. If ask me directly Insyallah ena bgtau.. Maaf ye kwn2. Ena bukan sape2.. :)





Friday, January 6, 2012

SIAPA KITA SEBAGAI ANAK??

 
 
Bila mak kata dia teringat, kita jawab kita sibuk sangat.
Bila ayah kata dia rindu, kita jawab nantilah hujung minggu..
Bila mak minta kita pulang, kita jawab kita belum lapang..
Bila ayah minta kita singgah, kita jawab kerja kita belum selesai..

... :: Bila hati kita terguris, kita kata ..." Mak memang tak pernah faham... "
:: Bila hati kita terhiris, kita kata ..." Ayah memang tak ambil kisah... "

TETAPI...

Bila hati mak kita terguris, mak kata ..." Tak apa , dia masih muda... "
Bila hati ayah kita terhiris, ayah kata ... " Tak mengapa , belum sampai akalnya... "

Bila kita menangis tanda lapar, mak berlari hingga bagai hilang kaki...
Bila kita merintih tanda derita, ayah bersengkang mata bagaikan tiada lena...

Bila kita sedih kerana gagal, mak setia membekalkan cekal...
Bila kita pilu kerana kecewa, ayah teguh berkata dia tetap bangga...

#Maka, hargailah dan sayangilah selagi mereka masih ada di dunia

:: Anak yang soleh tidak akan melupakan ibu bapanya hatta di hujung
doanya , maka perbanyakkanlah berdoa kepada mereka ::

~muhasabah diri~
---> kawan2 jgn lupa sentiasa doakn kedua ibu bapa kte.. =)
 doa ini khas utk abah di sana.. Al-Fatihah

 

Tuesday, January 3, 2012

2.0.1.2

Salam..

Hi! rase lum telambat utk ena wish hepi new year.. :) so ape azam thn baru ni? bagi ena x semestinya tunggu thn baru je baru nk ade azam.bila2 pn bole kn.hehe.. ena sendr xde azam yg spesifik.juz mendoakn thn ni akn jd lebih baik dr thn seblmnya.. but ade bape pekara ena akn cuba settle kn thn ni.. apakah??? jeng,jeng,jeng... T_T

1) habis byr hutang ptptn.xmo hutang2 dah.takot! =p
2) beli kereta sendr.la ni dok pinjam kete org saje.malu!hehe..
3) becuti wif my besties.insyAllah g beijing.. :)

Kwn2 doakn sume ni bejaya settle thn ni jgk. Ena doakn kte sume dpt yg tebaik di dunia n akhrt. Amin..

 
♥ Copyright © 2013 reserved to Myself. Template Edited by Cik Rose Cute